DKC logo en leden in actie

DKC logy by:J.Elmont

Verreden in Middelburg



Uitslag Race-3 van 16 gereden 15 november 2010

Dit is de derde wedstrijd van de Ereklasse in het Zeeuws Indoor Kart Kampioenschap voor teams. De verwachtingen zijn hoog voor het DKC-1 team vanwege de resultaten in de eerste twee races, maar voor het DKC-2 team realiseren we dat we wat meer moeite zullen hebben om de aansluiting te houden. De sfeer is wel goed we hebben er allemaal zin in en we willen natuurlijk betere prestaties.

Voor team DKC-1 vandaag in volgorde van rijden, Daniël, Michael, Mario en Leon.
Voor team DKC-2 zijn dit Leo, Ernst, Peter en Alwin.

We beginnen zoals met de kwalificatie, nu weer in de normale rijrichting. Het is nu een F1 kwalificatie, weer eens wat anders. Na de eerste 5 minuten zijn S.E.R. en J.E.M en ook DKC-2 gesneuveld, zij vallen af met respectievelijk ronde tijden van 42.640, 42.770, 42.940.
Na de tweede sessie van 5 minuten waarin DKC-1 een paar keer 3e geplaatst is, maar op het laatste moment toch wordt voorbijgestreeft door A.T.S vallen Klaver4, MaximaalTV en DKC-1 dus af met respectievelijk 42.350, 42.310 en 42.190.
De laatste 5 minuten gaat tussen Ribbstyle, A.T.S en A.T.S.1., RibbStyle wint met 41.990 gevolgd door A.T.S. met 42.160 en 3e A.T.S.1 met 42.230
Inplaats van een kwalificatie werd er meer een race gereden. Er behoeft tenslotte maar één super rondje te worden gereden. Er is meer uit te halen, hoewel het maar 6 of 7 rondjes zijn.

In elk geval was deze kwalificatie vorm weer een leuke aanvulling van dit kampioenschap en werd er hard gevochten voor het extra puntje en een goede start positie. In dit veld van zeer gelijkwaardige rijders is een goede start positie zeer belangrijk.

In de eerste stint blijkt het veld behoorlijk aan elkaar gewaagd, de hekkensluiter DKC-2 weet heel lang de aansluiting in het achterveld te behouden. Pas nadat J.E.M racing voorbij S.E.R. is geraakt gaan de ronde tijden omhoog in het achterveld en wordt de gap iets groter.

Er bleek ook nog een transponder verwisseld in de eerste ronden, gelukkig wist de wedstrijd leiding dit snel te corrigeren. Dit betekend wel dat een aantal van de snelste tijden op de computer uitdraai niet kloppen.

Voorin het veld is de race uiterst spannend elk klein foutje wordt afgestraft en vooral DKC-1 weet zich langzaam naar voren te werken. Op het eind van de stint heeft DKC-1 de eerste plaats te pakken.

In de tweede stint maakte het A.T.S. team een kostbare inschattingsfout en ramde in een binnenbocht het DKC-2 team. De 'sportieve' rijders van DKC-2 weten waar ze thuishoren en laten over het algemeen de veel snellere rijders gemakkelijk voorbij, wel op plaatsen die hun uitkomt. Zeker wat later in de strijd als er blauwe vlaggen worden gezwaaid. Nogmaals niet bij de eerste de beste blauwe vlag en je moet er dicht opzitten, wij (het DKC-2) team gaan ervan uit dat het zo min mogelijk van onze tijd moet kosten, bovendien geven wij, zoals aangegeven is in de reglementen, aan waar en aan welke zijde. Probeer je je er voorbij te rammen, dan kun je wel eens een klein miezerig tikje terug krijgen. Voor het DKC-2 team kost dat niets, voor de rammer des te meer.
Tot nu toe in het hele seizoen kunnen we niets anders concluderen dat er zeker ten opzichte van vorig jaar met heel veel verstand gereden wordt.

Zowel in de tweede en derde stint wisten Michael en Mario de eerste plaats te consolideren. Mario werd heel lang bedreigd, maar de achtervolger kon Mario niet echt bedreigen, het snelheidsverschil was niet groot genoeg.

De laatste stint was voor het DKC-1 team erop of eronder. We lagen nog op een riante 1e plaats aan het begin met een flinke gap. Echter deze gap was na 3 rondjes geheel teniet gedaan. Onze meest ervaren rijder Leon (een ouwe rot in het vak) moest verdedigend gaan rijder, de rijdster van ATS zat hem al snel in zijn nek te hijgen. Maar het lukte Leon ronde na ronde zonder een enkele fout te maken de duidelijk snellere rijdster achter hem te houden. Na verloop van een 10 tal rondes kwam daar ook nog Ribbstyle bij. Doordat de ATS rijdster probeerde via andere lijnen te rijden Leon te verschalken, liet ze af en toe een te groot gat vallen, waarvan Ribbstyle met een beetje duwwerk wist te profiteren. Uiteindelijk kwam ook Klaver 4 nog even aan de staart van het treintje, maar te laat om nog iets te kunnen uitrichten.

Het effect van de extra gewichten voor de nummers 1,2, en 3 uit het klassement lijkt nu toch ook weer nivellerend te werken, hoewel de gewichten minimaal zijn. In de tabel hieronder zijn de straf gewichten vermeld. A.T.S. rijdt met 4.5kg terwijl Klaver4 3kg meesjouwt en DKC-1 1.5kg.

Een grafische weergave van de rondetijden en gehele wedstrijd verloop in een grafiek.
Race 3 Verloop van de wedstrijd in in een grafiek PDF icon
De race data van race3 volgens de computer van Karting Zeeland ongecorrigeerd!.

In het klassement is blijft nog veel mogelijk!   Zie klassement op website Karting Middelburg!
  Hebt U al kennis gemaakt met de ribbstyle rijders? Kijk eens op hun website!
  Baan layout en onofficiële kopie van het wedstrijdreglement

De computer printout is niet geheel in overeenstemming met de werkelijkheid, er was iets met transponders dus een aantal snelle tijden tellen niet mee. Ik heb dit naar beste weten proberen te interpreteren. Snelste ronde gereden door Klaver 4 Racing 41.890 gevolgd door DKC-1 met 41.930 de derde snelste is Ribbstyle met 41.950

Het was weer leuk, zeer spannend en gezellig.

Het podium van de ereklasse race 3.

Podium

Volgende serie 15 November, noteer dit in uw agenda...  

Met veel dank aan onze wedstrijd organisator Leon Kuppens
Door Leo van Weele.

Uitslag Race 3  verreden 15 nov 2010

met beste tijden van elke rijder
Pos Team Rijder 1 Rijder 2 Rijder 3 Rijder 4 gem Laps Pen Best Ranking best
1 DKC-1 41.930 42.120 42.090 43.490 43.169 = 166 = 1.5kg 41.930 2
2 Ribbstyle 42.030 41.950 42.190 42.910 43.191 = 166 = 0 41.950 3
3 A.T.S. 42.010 42.160 41.960 42.030 43.189 = 166 = 4,5kg 41.960 4
4 Klaver 4 42.110 41.890 42.420 42.500 43.173 = 166 = 3kg 41.890 1
5 A.T.S.1 42.150 42.110 42.450 42.980 43.306 = 166 = 0 42.110 5
6 J.E.M.Racing 42.180 42.220 42.180 42.800 43.495 = 165 = 0 42.180 6
7 Maximaal T.V. 42.210 42.620 42.200 42.720 43.782 = 165 = 0 42.200 7
8 S.E.R 42.450 43.120 42.370 43.000 43.720 = 164 = 0 42.370 8
9 D.K.C-2 42.650 43.030 42.630 43.590 44.372 =162= 0 42.630 9

  

Klassement ZIKK Ereklasse jaar 2010/2011

  Klassering in Punten Punten
Plaats Team R-1 R-2 R-3 R-4 R-5 R-6 R-7 R-8 R-9 R-10 R-11 R-12 R-13 R-14 R-15 Sub Aftr. Totaal
1 All Techno Support 20 20 15                         55 15 40
2 Ribbstyle 18 13 18                         49 13 36
3 DKC 1 13 15 20                         48 13 35
4 Klaver 4 15 18 14                         47 14 33
5 All Techno Support 1 12 12 11                         35 11 24
6 Maximaal TV 10 10 9                         29 9 20
7 J.E.M. racing 9 9 10                         28 9 19
8 S.E.R. 8 8 8                         24 8 16
9 DKC 2   7 7                         14 0 14
10 spare                               0 0 0

Als U een aanvulling heeft op bovenstaand verhaal en uitslagen, een naam misschien, een correctie dan gaarne doorgeven aan Leo van Weele