DKC logo en leden in actie

DKC logy by:J.Elmont

Verreden in Middelburg



Race-14 van 15 gereden 6 juni 2011

De voorlaatste wedstrijd van de Ereklasse in het Zeeuws Indoor Kart Kampioenschap voor teams. De kaarten zijn na deze race geschud, het klassement is zo goed als definitief na deze wedstrijd. Met heel veel zin om in deze wedstrijd de derde plaats in het klassement te consolideren gaat het DKC1 team vol enthousiast er tegen aan.

Deze keer kwalificatie in tegengestelde rijrichting en slechts een rondje, maar wel met twee karts en dus twee rijders, waarvan het gemiddelde telt.
De kwalificatie uitslag:

  1. Klaver4 met 42.410 en 43.190 -> 42.800
  2. Ribbstyle met 43.070 en 43.210-> 43.140
  3. J.E.M.R met 43.180 en 43.430 -> 43.305
  4. A.T.S.. met 43.250 en 43.380 -> 43.315
  5. A.T.S.1 met 42.490 en 44.210 -> 43.350
  6. D.K.C.1 met 43.470 en 43.380 -> 43.425
  7. Max T.V met 43.100 en 43.950 -> 43.525
  8. S.E.R.. met 43.990 en 43.820 -> 43.905
  9. D.K.C.2 met 44.130 en 43.810 -> 43.970

Voor team DKC-1 vandaag in volgorde van rijden: Leon, Michael, Mario en Daniël.
Voor team DKC-2 zijn dit voorzien van twee invallers Dennis, Piet, Ernst en Leo.

Het DKC-1 team op volle sterkte is heel erg gebrand op het consolideren van het klassement. Men beseft dat de resultaten van deze laatste wetstrijden cruciaal zijn. Omdat Leon in de kwalificatie kart zo'n uitstekend gevoel had en het ding lekker reed en hij daardoor een uitstekende tijd neerzette, nam hij de tactische beslissing om in de eerste stint te rijden. Echter de gelote start kart blijkt geen gelukkige combinatie met zijn rijder. Leon weet in geen enkele ronde van deze stint de kwalificatie tijd te benaderen, DKC1 zakt daarmee vrij snel naar de laatste plaats. Het DKC-1 team wordt door invaller Dennis in de DKC2 kart zelfs voorbij gereden.
Een zware klus voor de overige team leden deze achterstand weer goed te maken. Een vroege wissel pakt goed uit, de kart met koude banden blijkt een goede te zijn en Michael kan een uitstekende bijzonder vlakke stint rijden en klimt weer snel terug op weg naar een goede klassering. Mario is de volgende en ook hij weet zich goed te manifesteren, hoewel hij een lange tijd achter een iets langzamere rijder behoorlijk wordt opgehouden. Als laatste is Daniël aan de beurt en hij heeft deze keer weer eens een kart die hem uitstekend ligt. Hij rijdt de gehele stint tijden in de 41. door geen enkele andere rijder in deze klasse geëvenaard. Dit betekend wel dat DKC1 een extra puntje erbij krijgt voor snelste maar dat is jammer genoeg niet genoeg. Het team eindigt op een 4e plaatst.

Er is nog wel een issue m.b.t. wat is het einde van de wedstrijd?
Je zou denken op het moment dat er afgevlagd wordt waar het vlaggen aanvangt uiteraard als de winnaar over de streep komt, maar dat blijkt niet zo.
Er wordt gevlagd na het moment dat de computer zegt de twee uren zijn voorbij, en de computer stopt om te registreren, alleen maar om aan te geven aan de rijders dat de wedstrijd voorbij is. Ze zouden dus eigenlijk net zo goed met een andere kleur vlag kunnen zwaaien. De computer uitdraai van de ronde ervoor blijkt dus bepalend.
Dit kwam voor het DKC1 team heel slecht uit omdat ze juist in deze ronde het S.E.R team waren gepasseerd, en dus volgens hun ervoor waren gefinished.
Om even met andere kart banen te vergelijken: Op de computer uitdraai van JPR staat dat de wedstrijd eindigt 60' voor de tijd om is, maar de computer blijft nog een volle minuut registreren. Het afvlaggen vangt daar aan met de nummer 1 en eindigt nadat de laatste afgevlagd is en die volgorde is bepalend en wordt dus gewoon door de computer geregistreerd. Ook in Antwerpen wordt de finish vlag gehanteerd, te beginnen met de eerste in de wedsrijd, en ook daar blijft de computer dan registreren tot de laatste over de streep is.
M.a.w. bij JPR en in ANtwerpen was het DKC1 team wel 3e geworden.
Niet zo in Middelburg. Dat betekend dus dat DKC1 hierdoor uit de top 3 van het algemeen klassement gewipt is.

Het DKC2 team heeft vandaag geen super race gereden maar wel weer een goede, invaller Dennis had het DKC2 team na stint 1 op een voor ons mooie 7e plaats gebracht. Piet was de 2e rijder, maar Piet rijdt niet genoeg, was hij vorig seizoen de snelste van team 2 vandaag was hij de minst snelle. DKC2 heeft dan wel de laatste plaats maar rijdt zeker niet onverdienstelijk.

Een grafische weergave van de rondetijden en gehele wedstrijd verloop in een grafiek.
Nu race 14 ! PDF icon
Let op met wat er gebeurt met ATS in de laatste ronde. Uit de race data blijkt dat ondanks het feit dat ATS1 voor lag, ATS bevoordeeld is omdat juist nadat zij passeerden de klok zei genoeg gereden! (2uur - 2 seconden). Eigenlijk wel goed voor DKC1, zo hebben we toch nog een (klein) kansje om in het eind klassement voor ATS1 te komen, nu is er maar een punt verschil.
De Officiële race data van race14 (update) ingescanned vanaf de computeruitdraai van Karting Zeeland
De Officiële race data van race14 (update) in EXCEL Excel icon

Podium bakker van Middelburg

Ze bakken er niet veel van
Click de bakker voor het echte podium volgens Indoor Karting Middelburg.

Het officiële klassement!   Zie klassement op website Karting Middelburg!

Opvallend is het S.E.R. team aan het begin van het seizoen achteraan en elke wedstrijd werden ze beter en nu zelfs een 3e plaats, Gefeliciteerd!

Volgende wedstrijd zondag 19 juni 2011, noteer dit in uw agenda...  

Met dank aan onze wedstrijd organisator Leon Kuppens
en aan Alwin de Bruijn voor het grafische race verloop.
Door Leo van Weele.

Uitslag Race 13  verreden 6 juni 2011

met beste tijden van elke rijder
Pos Team Rijder 1 Rijder 2 Rijder 3 Rijder 4 gem Laps Pen Best Ranking best
1 A.T.S. 42.240 42.170 42.140 42.480 43.106 = 167 = 1.5 kg 42.140 4
2 A.T.S.1 42.070 41.910 42.160 43.250 43.117 = 166 = 4.5 kg 41.910 2
3 S.E.R. 42.260 42.230 42.250 42.830 43.327 =166= 0 42.230 6
4 DKC-1 43.480 42.190 42.340 41.640 43.338 = 166 = 0 kg 41.640 1
5 Klaver4 42.470 42.580 42.110 43.360 43.490 = 165 = 3.0 kg 42.110 3
6 Ribbstyle 42.330 42.490 42.160 43.000 43.633 = 164 = 0 42.160 5
7 J.E.M.Racing 42.600 42.580 42.510 43.760 43.754 = 164 = 0 42.510 7
8 Maximaal T.V. 42.770 42.840 42.700 42.570 43.949 = 163 = 0 42.570 8
9 DKC-2 42.850 43.560 42.950 42.600 44.181 = 162 = 0 42.600 9

  

Het onderstaande tussen klassement is bijgewerkt zover de uitslag en extra punten bij mij bekend zijn. Ook is in dit onofficiële klassement de slechtste klassering reeds afgetrokken. Het klassement is uiteraard geordend op de meeste punten tot nu toe.
Lichtblauwe cel betekent één extra punt vanwege snelste ronde of best gekwalificeerd. Gele cel betekent twee extra punten vanwege snelste en tevens best gekwalificeerd. Donker grijs is minst goede race en telt niet mee in eind uitslag en wordt van het sub totaal afgetrokken in de aftr. kolom en geeft het totaal.
Zie voor het officiële klassement de website Karting Middelburg!

Klassement ZIKK Ereklasse jaar 2010/2011

  Klassering in Punten Punten
Plaats Team R-1 R-2 R-3 R-4 R-5 R-6 R-7 R-8 R-9 R-10 R-11 R-12 R-13 R-14 R-15 Sub Aftr. Totaal
1 All Techno Support 20 20 15 20 20 18 22 21 21 17 22 21 15 20   272 15 257
2 Klaver 4 15 18 14 18 18 9 15 18 18 20 13 18 19 12   225 9 216
3 All Techno Support 1 12 12 11 10 12 21 17 11 15 16 17 9 20 17   200 9 191
4 DKC 1 13 15 20 16 13 15 11 15 10 14 15 15 13 14   199 10 189
5 Ribbstyle 18 13 18 13 15 13 13 13 13 10 8 13 10 10   180 8 172
6 S.E.R. 8 8 8 9 10 10 10 7 11 11 10 10 7 15   134 7 127
7 Maximaal TV 10 10 9 7 7 11 8 9 9 9 11 11 11 8   130 7 123
8 J.E.M. racing 9 9 10 11 9 7 9 10 8 7 9 7 9 9   123 7 116
9 DKC 2   7 7 8 8 8 7 8 7 8 7 8 8 7   98 0 98
10 spare                               0 0 0

Als U een aanvulling heeft op bovenstaand verhaal en uitslagen, een naam misschien, een correctie dan gaarne doorgeven aan Leo van Weele