DKC

DKC logy by:J.Elmont

De DKC (Dow Kart Club) is een onderafdeling van de personeeels vereniging van Dow Benelux b.v.

 

Test Drive bij Indoor Karting Antwerpen

verslag van test ritten gereden 05 feb 2015

Donderdag 05 februari 2015 zijn we de indoor kartbaan in Antwerpen gaan verkennen.
Zie ook website uitbater.
Van de Dow Kart Club zijn Wim (Becky), Mario (Mario Kart), Daniël (Kuppy), Piet (Speed OLTO) en Leo (W8FF) van plan 2 heats te rijden.

Deze kartbaan is redelijk gemakkelijk te bereiken en iets verder dan de Kinepolis aan de voor de meesten bekende "shortcut door de oude tunnel".
Volgens de routeplanner vanuit Terneuzen(centrum) +/- 52 min. Wat net zo ver is als naar onze oude stek aan de Boomsesteenweg in Antwerpen.

De eerste indruk is dat het in elk geval geen goed onderhouden en modern kart centrum is. Het is een oud gebouw en een tikje vervallen. Maar als we in de kantine op de eerste verdieping komen is het koud en behalve de DKC leden is er niemand.
De karts zien er zo van boven goed uit en er staan er veel.
De baan is niet erg lang, de bochten zijn wel goed gelegd, dus ruim en niet op ruitjes papier getekend, lange rechte stukken zijn er niet.

Een indruk van de baan

IKA foto1 Heat 57 Heat 57 Heat 57

Na inschrijving met een verplichte klanten kaart, gaan we even omkleden. Er is beneden een kleedruimte met kastjes. De sleutels voor de kastjes moet je eerst boven ophalen bij de bar. En wellicht nog een borg voor betalen? Wij hebben de tas boven gezet bij de vriendin van Daniël die daar kou zat te lijden.

En toen was het zover, we gingen naar de karts. De volgorde staat op een groot scorebord die je vanuit de kantine goed kunt zien. Tijdens het rijden is het wat moeilijker. De begeleiding is rustig en voor de start gaan ze nog even de bandendruk controleren en zelfs nog wat bijpompen. Daarna komt hij langs met een dopsleutel om je stoel te verstellen, dat kun je niet zelf maar het werkt tenminste en de stoel kon een behoorlijk stuk van voor naar achter. De stoelen zijn goed met stof aan de zijkant.

Zoals duidelijk uit de ronde tijden opgemaakt kan worden, duurt het zeker 6 ronden om de banden voldoende opgewarmd te krijgen, dus 1/3 van de race is het oppassen geblazen om glijden te voorkomen. Daarna beginnen de banden wat te happen en is het best lekker rijden. De karts zijn goed, maar zoals later uit de tijden blijkt zit er wel verschil tussen de karts. Mario had in de 1e sessie duidelijk de beste kart, en later had Speed OLTO een slechte want hij reed langzamer dan in sessie 1.

Heat 59

Even een bakje in de kantine, de ronde tijden bestuderen en door naar sessie 2.

Heat 59

Deze sessie krijgen we weer nieuwe zeer kode karts, die eerst gestart moeten worden de banden nagelopen en hier en daar opgepompt. Dan weer allen langs om de stoel goed te zetten en dan kunnen we weer de baan op.
We starten weer in dezelfde volgorde met Kuppy voorop en Mario achteraan. De eerste sessie had Maro een snelle kart en ging er snel vandoor, deze sessie ging het niet zo snel voor Mario. Deze keer had Becky een snelle kart en zat Kuppy op de hielen. Speed OLTO had een langzame kart en liet zelfs langzamere tijden noteren dan in sessie 1.

Hierbij de uitdraai van de beide sessies.

De ronde tijden van de diverse heats in PDF PDF icon

Filmpje van cineast Wim

Conclusie

We zijn het er allen over eens, dit is hem ook niet! Karts redelijk tot goed, maar de baan is te klein en als je een uur moet draaien op dit baantje wordt je draaiiger.
Dus een vervanger van een voorjaars competitie voor onze clubkampioenschappen is het ook niet.

verslag van Leo van Weele