DKC

DKC logy by:J.Elmont

 

Dow Kart Club deelname Berghem 6 uren endurance

Zaterdag 6 juli 2019 hebben we deelgenomen aan de 6 uren endurance in Berghem.
Van de Dow Kart Club hebben er 9 deelnemers ingeschreven. We hebben ingeschreven voor 3 karts dus 3 teams.

We rijden op de buitenbaan "Circuit Park Berghem" voor ons niet naast de deur.
Zie ook website.
Aangekomen op de baan blijkt alles heel goed georganiseerd en van de ingeschreven teams zijn er 27 aanwezig. Een indrukwekkend aantal karts staat opgesteld op de baan, een mooi gezicht.
Na melding kregen we een box toegewezen in de pitstraat, voorzien van tafel en twee bankjes. Hier konden we dus omkleden en ons gereed maken voor de kwalificatie van 30 minuten. Tevens ruim voldoende om alle rijders even de baan te laten proeven en te laten wennen aan de karts.
En later bleken de boxen ook nog een goede schuilplaats voor de overvloedige regen, die ons nog te wachten stond. Maar bij aanvang gaf de buienradar nog een voorspelling voor minimale nattigheid, maar daar over later meer.

Kalificatie data.
Kwalificatie data. PDF icon

Team DKC 2 start op de 10e plaats tegen de verwachting voor DKC 1.
team DKC 1 mag starten van de 11e plaats.
team DKC 3 komt niet verder dan de 21e start plaats.

Team foto's Van DKC1, DKC2 en DKC3

Klik het plaatje voor een iets grotere weergave.
Team DKC1

Team DKC2

Team DKC3


Meer foto's zie link onderaan!

We vertrokken dus met 27 karts vanaf de startgrid. We vreesden de eerste bocht, maar dat ging gelukkig heel goed. Dat zegt natuurlijk ook iets over de kwaliteit en kundigheid van de coureurs. Iedereen komt voor een leuke 6 uren rijden. Het is even wennen aan de baan en de karts, ze gaan lekker en hebben echt goede race banden, niet de keiharde niet te verslijten binnenbaan banden. Enorme grip en even wennen om optimaal door de bochten te gaan.

Verplicht was negen rijderswissels en je moest zelf zorgen dat je op tijd tankt. Dank zij het basis schema van Alwin dat erg behulpzaam bleek, hebben we allen netjes op tijd gewisseld en op tijd kunnen tanken.
De organisatie was uitstekend en het baancommissariaat bleek streng en rechtvaardig. Enkelen van ons hebben dan ook een straf en of waarschuwing gekregen.

DKC 2 had een uitstekende start en bleef DKC 1 voor gedurende de eerste 2 uren op de layout Euro Final. Na 2 uren werd er een "pacekart" ingebracht en de layout veranderd. Nadat de pacekart weer naar binnen was kon er weer voluit gereden worden. De layout Paul Ricard bleek een heel stuk sneller. De kart van DKC 3 kwam heel moeilijk op gang, liep wel hard maar waarschijnlijk slipte de koppeling bij een lage snelheid. In overleg met de wedstrijdleiding kwamen we gelukkig in aanmerking voor een vervangende kart. Dat ging ten koste van de totaal tijd van het team, maar als je meekunt en niet constant voorbij gereden wordt is het karten een stuk leuker.
DKC 3 kreeg dus een andere kart, maar de banden van de "Oude" kart moesten eerst overgezet worden. Opnieuw petje af voor de organisatie door ook daaraan te denken, iedereen zo gelijk mogelijke kansen.
DKC 3 heeft ongeveer na 10 minuten op deze layout de andere kart gekregen en zie grafiekje, ze konden daarna mee met de rest. En de ronde tijden waren gelijk aan de andere rijders. DKC 2 ging nog steeds als de brandweer en Wim slaagde er zelfs in om de snelste tijd van de dag te rijden. Ja van alle rijders, dus niet alleen van de DKC rijders. Hij kreeg er een eervolle vermelding voor en ook een enorme beker op het eind van de race!

Na opnieuw 2 uren werd de baanlayout opnieuw gewijzigd deze maal in de Grand Prix layout. De ronde tijden gingen nu weer wat omhoog.
Ook ging het nu regenen. Eerst werd de baan nat en dus glad, pas na een half uur ging het regenen over in "gieten".
Nu was het tijd voor Daniël, dat is zijn specialiteit. En dat liet hij zien ook. Hij reed sneller dan wie dan ook en reed de koplopers voorbij. Hoewel DKC 2 ook goed reed was er tegen DKC 1 geen kruid opgewassen. DKC1 haalde DKC2 in, en maakte nog meer progressie. Ze kwamen uiteindelijk uit op een uitstekende 4e plaats op minder dan een ronde van de nummer 3.
In de grafieken is te zien dat ook de andere teams uitstekend reden en de ronde tijden dicht bij elkaar lagen. Enkele rijders van DKC hadden nog nooit in de regen gereden en moesten de trucks nog wel even leren.
DKC 2 eindigt uiteindelijk op een prachtige 7e plaats met de snelste ronde!
DKC 3 na de kart wissel op de 27e plaats heeft zich terug geraced naar een 22e plaats.

DKC1, DKC2 en DKC3 computer data.
Alle DKC ronde tijden data. PDF icon

Alle DKC ronde tijden data in tabel met rijders.

foto's zie link onderaan.

Ronde tijden

Klik het plaatje voor een iets grotere weergave.
Euro Final

Paul Ricard

Grand Prix

Gedurende race was er ook nog een gratis cathering.
Een pracht dag ondanks de regen. En achteraf heeft ieder team zijn computer uitdraai en een teamfoto gekregen.
Nogmaals complimenten voor de organisatie.

Reeks foto's ontvangen van de organisatie
Link naar foto's