DKC

DKC logy by:J.Elmont

Dow Kart Kampioenschap voor teams verreden in najaar 



Verslag van clinic 27 september 2018



Een clinic als "special event".

Vandaag zijn er 9 rijders ingeschreven en aanwezig.
We zijn vandaag bij JPR voor een les avondje karten.
We hopen natuurlijk weer eens wat bij te leren en in elk geval wat goede adviezen te krijgen.
We hebben er allen veel zin in en staan te popelen om deze leuke avond goed te besteden.
We hebben natuurlijk al redelijk wat ervaring dus zal het moeilijk zijn eventuele minder goed aangeleerde dingen af te leren.

Sessie 1 normale richting

We gaan eerst een sessie rijden in de normale richting en worden door de leraar gade geslagen.
Hij begeeft zich tijdens het rijden over heel de baan en maakt aantekeningen.
Na de sessie verzamelen en krijgen we de op en aanmerkingen te horen.
Het klinkt allemaal goed en we knopen het advies in onze oren.
Hoewel geen echte wedstrijd is hieronder toch de uitslag te vinden gesorteerd op snelste tijden.

Sessie 2 tegengestelde richting

Wij allen kennen de baan ook in omgekeerde richting en dat laten we ook zien.
Nu nog in dezelfde karts maar we weten ook dat er behoorlijke verschillen in de karts zitten. En dat begint een beetje te knagen want dezelfde rijders als in de eerdere sessie kunnen niet echt mee.
Opnieuw niet echt van belang maar hieronder toch een tabel gesorteerd op snelste ronde van sessie 2.
Ook was kart 14 vervangen door kart 17

Sessie 3 natte bocht en pionnen

Na opnieuw een rust pauze mochten we nu rijden op een baan met een aantal pionnen en een natte bocht.
Ook werden de karts gewisseld en dat is goed terug te vinden in de uitslag.
De baan droogde op en op het laatst werd de bocht er zelfs uitgehaald. Tevens waren de pionnen aangetikt en niet meer echt een belemmering, dus toch snelle tijden.
Niet echt een goede eerlijk vergelijk maar toch een tabelletje gesorteerd op snelste.

Kwalificatie

Na opnieuw een korte rust pauze mochten we een echte race rijden.
Dus eerst een kwalificatie.
Ook hiervan een tabel gesorteerd op snelste tijden.
Hierna werden de karts gewisseld gebaseerd op de uitslag van de kwalificatie, maar omgekeerd evenredig. Zoals wij altijd doen tijdens onze races. p>

De Race

Ook hier de start volgorde omgekeerd evenredig met de uitslag.
Dus laatst gefinished in de snelste kart vooraan etc.
Natuurlijk wordt het dringen en word er hier en daar toch iemand flink aangetikt. Het hoort er allemaal bij.
Ernst gestart van pool positie weet zich moeiteloos te handhaven.
De karts blijken erg veel invloed te hebben op de uitslag.

Na de race wordt er nog lang nagepraat en wordt de dag als heel plezierig en nuttig evaren. Een leuke avond.

Kart evaluatie

Voor de grap een klassement van de karts gemaakt. Een winnende kart krijgt 12 punten, de 2e 10 punten en de 3e 9 punten en zo verder.
Je krijgt dan een mooie lijst met de absolute overwinnaar kart 12, nipt gevolgd door kart 17 maar die heeft een handicap omdat in de eerste race kart 14 in de race was. EN daar moet hij de puntjes mee delen.
Ook kart 6 en 18 zijn zo samengevoegd.
Zie tabel hieronder.

Dag klassement (Zie tabel hieronder)

Dan ook nog maar een dag klassement gemaakt waarbij alle rijders aan de hand van de snelste tijden de punten krijgen. Opnieuw in volgorde 12,10,9,8,7 etc punten.
Daar blijkt Wim als winnaar uit te komen.
Let op ik kan een fout gemaakt hebben, ik heb het met het handje uitgerekend.

Dag klassement met kart compensatie punten

Voor de grap nog een tabel gemaakt waarbij je compensatie krijgt voor een mindere kart.
Heb je in kart 12 gereden dan krijg je 0 compensatie punten.
Heb je in kart 17 gereden krijg je 1 compensatie punt. etc.
Heb je in kart 10 gereden dan krijg je dus 8 compensatie punten.
Het blijkt maar een klein beetje verschuiving te weeg te brengen. Wel grappig!

Nogmaals een geslaagde avond.

Data

Een gescande weergave van alle rondetijden.
Computer uitdraai rondetijden in PDF. PDF icon

Test sessie snelste ronde

Eerste test sessie normaal
PosKart RijderSnelste
11244,950
21344,977
3245,564
41145,610
51045,828
6946,127
7646,166
81446,247
91546,310

Tweede sessie tegengesteld
11345,074
21245,286
314/1745,344
41045,586
5945,696
6245,824
71145,934
8646,091
91546,485

Derde test sessie Nattig
11745,884
2246,472
3946,497
41546,541
51346,621
61246,739
7648,079
81148,175
91048,345

Qualificatie
11744,897
21345,534
3945,582
41545,729
5245,914
61846,062
71046,664
81146,726
91246,981

Race gesorteerd opn snelste
21244,740
11745,237
41545,249
31845,250
5245,272
91345,450
81145,469
7945,561
61045,662

Kart Klassement
KartR1R2R3QR5Totaal
121210691249
14/174912121047
131012710645
296107739
96799435
153388931
6/185456929
118544526
107835326

Rijder Klassement
KartR1R2R3QR5Totaal
Wim789121248
Jarno1210129346
Mario101288846
Martijn85106938
Paolo6767733
Leo9655429
Alwin54310527
Piet4944627
Ernst33731026

Rijder met Kart compensatie
KartR1R2R3QR5Totaal
Wim151613131269
Martijn151213121466
Mario121413131466
Jarno121013131159
Alwin111011121256
Leo1291113853
Paolo10116101047
Piet5101111845
Ernst88931139

 

Als U een aanvulling heeft op bovenstaand verhaal en uitslagen, een naam misschien, een correctie dan gaarne doorgeven aan Leo van Weele