DKC

DKC logy by:J.Elmont

Verreden in Middelburg



Zeeuws Indoor Kart Kampioenschap Ereklasse

Language: Nederlands Engels



Race nummer 10 van de ZIKK ereklasse

Op maandag 24 April heeft de Dow Kart Club weer met twee teams deelgenomen aan de 10-e race om het Zeeuws Indoorkart Kampioenschap voor teams in de ereklasse. Het eerste team van DKC was afwezig en zal ook niet meer meedoen aan de resterende races, dus blijven DKC 2 en DKC 3 over om de eer hoog te houden temidden van het gerenommeerde deelnemersveld van deze competitie.

De race vond plaats in tegengesteld richting op de kartbaan van Middelburg, met een afval-kwalificatie, als in de Formule 1. Na 5 minuten gaan de zes teams met de snelste rondetijd door, na nog eens 5 minuten vallen nog eens 3 teams af, en mogen de resterende drie teams bepalen wie van pole mag starten.
Voor DKC 2 is Marco aangewezen om te kwalificeren, en voor DKC 3 is Paolo aan de beurt.

Paolo overleeft de eerste schifting en wordt keurig zesde gekwalificeerd.
Marco moet nog wat wennen aan de rem van de gelote kart en wordt zevende, nog voor EPZ.

Kwalificatie uitslag:

  1. Top Gear
  2. Ritel Racing
  3. Mcomm/Vaane Racing
  4. ‘t Begin Domburg
  5. Restaurant Onassis
  6. DKC 3
  7. DKC 2
  8. EPZ

‘t Begin Domburg, Mcomm/Vaane Racing, en Ritel Racing hebben nog een erestraf van respectievelijk 30, 20 en 10 seconden in te lossen na de eerste kartwissel vanwege hun podiumplaatsen in de vorige race. Hierdoor wordt het veld gedurende de race behoorlijk door elkaar geschud, en rijdt Martijn voor DKC 3 zelfs geruime tijd op de derde plaats. Gedurende de volgende stints komen de echte top teams toch weer naar voren, en komt DKC 3 uiteindelijk op een verdienstelijke vijfde plaats. Nog voor Restaurant Onassis, en dat is goed voor het klassement want zij zijn de directe concurrent voor de vijfde stek overall.
De race wordt gewonnen door Ritel Racing, met ‘t Begin Domburg op de tweede plaats met een extra punt voor de snelste ronde en Mcomm/Vaane Racing maakt het podium compleet.

DKC 2 mist op een haar na een vijfde plaats

Voor DKC 2 begint Marco aan de race. Hij went al snel aan de happerige rem van het kartje en houdt een opdringerige EPZ rijder keurig achter zich. Marco weet uiteindelijk nog een behoorlijk gat te slaan met EPZ door constante rondetijden te blijven rijden. Marco’s beste tijd is 43.880 en gemiddeld 44.331.
Ernst is invaller vandaag en rijdt als gewoonlijk de tweede stint. Hij heeft er duidelijk plezier in, en rijdt super constante tijden, met als beste rondetijd een 43.623 en gemiddeld 43.993.
Tom stapt als volgende rijder in voor DKC 2 en wil een korte stint rijden zodat hij het maximale kan geven. De rondetijd gaat als snel richting laag 44 en duikt daar zelfs een aantal keer onder. Met als beste een 43.939 en gemiddeld 44.465 is dit een uitstekende prestatie.
Wim valt in en rijdt de laatste stint. Hij krijgt toevallig hetzelfde kartje waar Ernst al veel plezier mee beleefde.
Helaas valt de motor stil bij de uitgang van de pitstraat, maar is weer snel op gang getrokken waardoor het verlies beperkt blijft tot ongeveer zes seconden. Al snel komt de top van de wedstrijd aangesneld terwijl Wim nog zijn bandjes op moet warmen. Dit is het moment om bij de eerste stilstaande blauwe vlag de verplichte long-cut te nemen en zo geen tijdverlies te hebben door de blauwe vlaggen. Tegen het eind van de wedstrijd komt Restaurant Onassis nog in zicht, maar er blijft tenslotte nog een gat van twee seconden bij het vallen van de finishvlag. Het tijdverlies door het stilvallende motortje is dus toch kostbaar gebleken.
DKC wordt als zesde gekwalificeerd na een race zonder grote incidenten.

DKC 3 rijdt een puike race en bereikt het maximaal haalbare (voor nu dan)

Als zesde gekwalificeerd start Paolo de race. Na een aanvankelijk wat trage start weet Paolo knap weer aan te sluiten bij zijn voorganger. Bijna alle ronden zijn ruim onder de 44 seconden, met als beste rondetijd een 43.484 en gemiddeld 43.905.
Martijn neemt plaats in de volgende kart, en door de erestraffen voor de top teams rijdt hij zelfs geruime tijd op een derde plaats, die hij pas heel laat in de stint moet afstaan. Martijn’s beste ronde gaat in 43.370 (snelste van alle DKC-ers) en gemiddeld 43.795.
Invaller Mark rijdt de derde stint. Het is voor hem de eerste keer op de nieuwe lay-out in tegengestelde richting, maar bewijst dat hij weet hoe je moet karten door zijn directe belager gedurende de stint achter zich te houden. Mark zijn beste rondetijd is 43.599 en gemiddeld 44.006.
Bennie is de laatste rijder voor DKC 3. Het gaat niet zo goed als tijdens de training afgelopen donderdag, toen reed hij een 43.0 (!) maar rijdt mooi constant en heeft een goede pace. Als Wim komt inlopen, kiest Bennie voor de verplichte long-cut en gunt DKC 2 zo een vrije doortocht. Bennie rijdt een zeer nette toptijd van 43.616 en gemiddeld 43.938.
DKC 3 blijft Onassis bijna een hele ronde voor en zit in dezelfde ronde als Top Gear. Nog een klein zetje en misschien een missertje van een van de top teams en het podium komt in beeld. Nog drie wedstrijden dit seizoen om die kans te verzilveren.

't Begin Domburg is vandaag weer de winnaar met een zeer goed rijdend MComm/Vaane op een tweede plaats!
DKC 1 wordt vandaag slechts 7e veroorzaakt door een erg langzame kart, die het team tweemaal kreeg.

Een grafische weergave van de data en posities van de teams in de tijd.
NU NOG Grafisch race 09 verloop. PDF icon

Computer data in PDF

Computer uitdraai tijden van race 10 in PDF PDF icon

ZIKK Ereklasse 2015-2016 - Race 10 - Rondetijden

Ronde tijden met wat extra info. Race 10 data.
NOTE: Oranje collored cels are longcut's. Zwart/Grijs de fastest per pilot and tale the exchange time's. Red indicates problems such as damage or penalty. At the bottom the individual best and average. Average calculation is exclusive penalty's.

Ronde tijden

Klik het plaatje voor een iets grotere weergave.
Grafiekje
Grafiekje
Grafiekje
Grafiekje

Met dank aan onze wedstrijd organisator Leon Kuppens,
tevens dank aan Alwin de Bruijn voor de tijden en grafieken.
verslag van Wim Bekkers

Volgens uitdraai computer, met beste tijden van elke rijder

Uitslag Race 08 

Volgens uitdraai computer, met beste tijden van elke rijder
Pos Team Rijder 1 Rijder 2 Rijder 3 Rijder 4 gem Laps Pen Best Rank
1 43,081 43,115 43,237 43,165 44,408 162  10,0 43,081 3
2 43,048 43,586 42,920 43,195 44,488 162  30,0 42,920 1
3 43,188 43,358 43,021 43,368 44,526 162  20,0 43,021 2
4 43,085 43,306 43,164 43,338 44,741 161   43,085 4
5 43,484 43,370 43,599 43,616 44,841 161   43,370 6
6 43,503 43,267 43,416 44,503 45,052 160   43,267 5
7 43,880 43,623 43,939 43,427 45,055 160   43,427 7
8 43,979 43,916 44,258 45,712 46,343 157   43,916 8

Gemiddelde en Snelste van iedere piloot

Grafiekje

Het onderstaande eind klassement is bijgewerkt zover de uitslag en extra punten bij mij bekend zijn. Ook is in dit onofficiële klassement de slechtste klassering reeds afgetrokken.
Het klassement is uiteraard geordend op de meeste punten tot nu toe.
Lichtblauwe cel betekent een extra punt vanwege snelste ronde of best gekwalificeerd.
Gele cel betekent extra punten vanwege snelste en best gekwalificeerd.
Donker grijs is minst goede race en telt niet mee in eind uitslag.
Zie voor het officiële klassement de website Karting Middelburg!
Er is een kleine correctie ingevoerd en nu weer gelijk aan Officieel klassement.

Klassement ZIKK Ereklasse jaar 2016/2017

  Klassering in Punten Punten
Plaats Team R-1 R-2 R-3 R-4 R-5 R-6 R-7 R-8 R-9 R-10 R-11 R-12 R-13 R-14 R-15 Sub Aftr. Totaal
1 26 22 26 19 25 26 18 14 25 20           221 14 207
2 20 25 17 25 18 21 15 26 18 26           211 15 196
3 18 15 21 20 21 15 25 17 21 17           190 15 175
4 13 13 15 13 15 17 21 15 15 16           153 13 140
5 15 17 11 15 13 13 13 20 10             127 0 127
6 10 11 10 10 9 10 11 10 11 13           105 9 96
7 11 10 8 8 11 11 8 11 13 11           102 8 94
8 9 8 9 9 10 8 10 8 8 9           88 8 80
9 8 9 13 11 0 9 9 9 9 10           87 8 79
10 1                             1 0 1

Als U een aanvulling heeft op bovenstaand verhaal en uitslagen, een naam misschien, een correctie dan gaarne doorgeven aan Leo van Weele