DKC

DKC logy by:J.Elmont

Verreden in Middelburg



Zeeuws Indoor Kart Kampioenschap Ereklasse

Language: Nederlands Engels



Uitslag Race-06 in de Ereklasse van 13 gereden 23 januari 2017

Opnieuw een zwarte vlag voor één van de drie DKC teams.

Van alle mogelijk op te leggen straffen heeft DKC het record te pakken!

Vandaag de zesde race in de ereklasse van de ZIKK bij Indoor Karting Zeeland te Middelburg.
Alle negen teams zijn weer aanwezig, waarvan drie van onze Dow Kart Club.
Het DKC 3 team is voltallig aanwezig, maar zowel DKC 1 en DKC 2 zijn aangevuld met elk één invaller.
Helaas is DKC 1 piloot Daniël ziek gemeld en is daar via Jan-Willem een invaller voor gevonden. Zoals eerder gemeld het vorig seizoen konden we rijders in twee teams laten rijden, maar dat is er dit seizoen helaas niet meer bij.

Na het loten kan de kwalificatie beginnen.
Eerdere wedstrijden moest er twee maal geloot worden, maar vandaag niet dezelfde kart voor stint één van de wedstrijd.
Loot je een mindere dan moet je het daar mee doen.

De race was vandaag in de tegengestelde richting.

De kwalificatie levert de volgende start volgorde:

  1. 'T BEGIN DOMBURG 42,096
  2. RITEL RACING 42,113
  3. TOP GEAR 42,254
  4. DKC 2 42,751
  5. DKC 3 42,788
  6. MCOMM/VAANE RACING 42,819
  7. RESTAURANT ONASSIS 43,027
  8. EPZ TEAM 43,427
  9. DKC 1 43,490

Wauw

Een nog nooit eerder vertoond huzarenstukje van DKC2 gekwalificeerd op de 4e plaats!
Dit in een uitzonderlijke snelle tijd voor DKC 2 met als start rijder Piet Mertens. DKC3 ook goed op een 5e plaats.
Maar DKC 1 met start rijder Mario achteraan ? Nee dat is niet normaal! Dat vond de wedstrijd leiding ook en dus werd de kart even de werkplaats ingereden. Na een paar minuten werd het ding weer naar buiten gereden en mocht Mario toch weer met deze kart de eerste stint rijden.

DKC 1:

Mario als laatste gekwalificeerd en een gerepareerde kart.
Mario gestart achteraan heeft nog steeds moeite in deze , zoals hij noemt "bagger"kart, om de aansluiting te behouden met de rest. Tijdens een oponthoud door een kapotte kart (zie hieronder) vraagt hij aan de verschillende wedstrijd leiders om een kart wisseling, maar de leiding weigert. Terwijl het ons inziens toch wel duidelijk moet zijn. Helaas krijgt DKC3 deze kart ook nog een keer in de 3e stint en gelukkig in de laatste stint is een van de top teams het haasje en verliest met deze kart een zekere eerste plaats. Ik schrijf gelukkig maar ik bedoel alleen maar gelukkig dat daarmee bewezen wordt dat Mario gelijk had dat dit een kart was die aan de kant gezet behoorde te worden. Hoewel in deze 4e stint er toch nog éénmaal zelfs een 42,781 mee gereden is. Top rijder!
Als 2e rijder is Michael aan de beurt en die heeft gelukkig wel een redelijk goede kart. Deze keer laat hij weer eens zien wat hij kan en begint aan een inhaal race. Hij doet het uitstekend en klokt voortdurend lage 42ers. Hij klokt de 4e snelste tijd van de avond en natuurlijk tevens de snelste tijd van alle DKCers. Hij weet het team naar een 5e plaats te brengen.
Invaller Jarno is aan de beurt en hij treft ook een redelijke kart en weet goede tijden te klokken. Geen top kart en dus ook geen top tijden. Hij weet zich uitstekend te handhaven.
Vervolgens mag Wim het roer overnemen. Wim rijdt heel strak en ook hij weet zich op de positie te handhaven. Jammer dat Daniël er vanavond niet bij kon zijn.

DKC 2:

Piet bijt de spits af bij DKC2. De kart is zoals gebleken is in de kwalificatie van een bijzondere klasse.
Starten vanaf de 4e plaats, hoe mooi kan het zijn en hoe jammer dat Ernst hier niet bij is.
Piet heeft er veel zin in en gaat als de brandweer. Na een aantal ronden wordt hij wel even opzij gezet door DKC3. Daar ging de 4e plaats en wordt hij daarna gebombardeerd tot machinist van een treintje. Hij blijft mooi voorop en de rest er achteraan.
Maar dan slaat het noodlot toe, de kart begint te roken en een rondje verder blokkeert er iets of klapt een band, hij draait een halve slag en staat stil in de banden.
Het gevolg een toeter en dus moet iedereen stoppen binnen de 5 seconden. De kart wordt gewisseld en na de volgende stoot op de hoorn mag iedereen weer gaan rijden en strijden. Deze kart is goed maar niet zo dat Piet er de tijden van de eerste kart in kan rijden , wel benaderen. Evengoed is Mcomm/Vaane ondertussen gepasseerd.
Dan mag Tom Dierickx het stuurtje overnemen. Voor hem is het al weer een hele tijd geleden dat hij op deze baan gereden heeft, maar toch weet hij mooie tijden neer te zetten, zelfs een snelste van 43,9.
Dan neemt Alwin het stuur over, hij heeft een matige kart en weet er geen toptijden uit te krijgen. Tijdens te training van vorige week reed hij een gemiddelde van 42,943 en een snelste van 42,546 terwijl hij nu niet verder komt dan 43,405 en 43,041 respectievelijk. Evengoed rijdt hij een goede stint.
Invaller Joop de Krijger stapt in en zet de achtervolging in op DKC 3 die voor hem rijdt. Het gat wordt elke ronde minder en de vraag is haalt hij het of haalt hij het niet. Hij rijdt een uitstekende stint en is daarmee de snelste van het DKC2 team zowel de snelste en het beste gemiddelde. Helaas voor hem weet hij net niet de DKC3 ploeg te verschalken, wel zit hij op de hielen en is hij iets sneller. Hij komt een paar rondjes te kort.

DKC 3:

Leo start de race voor DKC3. Hij heeft dank zij een super kart een knappe 5e plaats weten te scoren in de kwalificatie, en mag dus op de 5e plaats starten. Zijn tijden zijn uitstekend. Hij kan uitstekend mee. Hij gaat voorbij aan de DKC2 ploeg en zit daarna in een zetel, want achter hem wordt de rest behoorlijk opgehouden door het treintje van Piet. Echter als Piet zijn kart stilvalt hoort Leo de hoorn niet en staat niet binnen de verplichte 5 seconden stil. shit!
Na de herstart is een straf van 45 seconden zijn deel. Hoe jammer is dat toch als je op een 4e plaats lag. Auw...
Paolo neemt over en heeft een goede kart, hij weet weer een heleboel van de verloren straf tijd terug te veroveren, hij rijdt een uitstekende stint.
Opnieuw krijgt het DKC3 team een tegenslag te verwerken. Het was heel duidelijk dat je de kart met nummer 2 niet moest hebben. Door een misrekening en het lot van de random lichtjes (links of rechts) trof Martijn die ongewenste langzame kart toch. Balen!
Edoch Martijn weet met deze kart toch nog aardig rond te komen, hij klokt zelfs een 43,4 en doet het relatief dus heel goed. Helaas is er dus geen progressie mogelijk, en gekker onze positie komt in gevaar als het zo doorgaat.
Bennie in de laatste stint heeft deze keer een redelijke kart, het gaat maar loopt niet over. Hij heeft duidelijk niet de kart die hem "past" hij rijdt onregelmatig wat we niet gewend zijn van hem. Gemiddeld haalt hij 43,5 met een snelste van 43,019, dat is meer dan 0,6 langzamer dan de vorige race. Hij eindigt op plaats 7.

't Begin Domburg wordt vandaag opnieuw indrukwekkend 1e dit met een ere straf van 30 seconden, zeer knappe prestatie!
Wel duidelijk te danken aan kart nummer 2 die het team Ritel de eerste plaats kost. Zij worden met 10 seconden erestraf 2e.
Het jeugd team Top Gear is 3e en dit zonder erestraf.
Mcomm/Vaane weet het podium vandaag niet te halen mede vanwege de erestraf van 20 seconden.

Een grafische weergave van de data en posities van de teams in de tijd.
Grafical race 06 PDF icon

Computer data in PDF

Computer uitdraai tijden van race 6 in PDF PDF icon

ZIKK Ereklasse 2015-2016 - Race 06 - Rondetijden

Ronde tijden met wat extra info. Race 06 data.
NOTE: Oranje collored cels are shortcut's. Zwart/Grijs de fastest per pilot and tale the exchange time's. Red indicates problems such as damage or penalty. At the bottom the individual best and average. Average calculation is exclusive penalty's.

Het podium deze race.

Podium

Als U het origineel wilt vraag aan Leo van Weele

Ronde tijden

Klik het plaatje voor een iets grotere weergave.
Grafiekje
Grafiekje
Grafiekje
Grafiekje

Met dank aan onze wedstrijd organisator Leon Kuppens,
tevens dank aan Alwin de Bruijn voor de tijden en grafieken.
verslag van Leo van Weele

Volgens uitdraai computer, met beste tijden van elke rijder

Uitslag Race 06 

Volgens uitdraai computer, met beste tijden van elke rijder
Pos Team Rijder 1 Rijder 2 Rijder 3 Rijder 4 gem Laps Pen Best Rank
1 42,083 41,969 42,298 42,339 45,120 165  30,0 41,969 2
2 41,873 42,381 42,106 42,781 45,151 165  10,0 41,873 1
3 42,196 42,374 42,660 42,413 45,190 165   42,196 5
4 42,496 41,996 42,551 42,425 45,274 165  20,0 41,996 3
5 43,272 42,115 42,815 42,982 45,551 164   42,115 4
6 42,949 43,813 42,589 43,022 46,073 162   42,589 7
7 42,532 42,756 43,422 43,019 46,276 161   42,532 6
8 43,278 43,925 43,041 42,628 46,282 161   42,628 8
9 42,980 46,250 43,819 42,745 47,460 157   42,980 9
10  

Gemiddelde en Snelste van iedere piloot

Grafiekje

Een grafische weergave van deze data van de DKC piloten.

Grafisch gemiddelde en snelste tijden. PDF icon

Het onderstaande eind klassement is bijgewerkt zover de uitslag en extra punten bij mij bekend zijn. Ook is in dit onofficiële klassement de slechtste klassering reeds afgetrokken.
Het klassement is uiteraard geordend op de meeste punten tot nu toe.
Lichtblauwe cel betekent een extra punt vanwege snelste ronde of best gekwalificeerd.
Gele cel betekent extra punten vanwege snelste en best gekwalificeerd.
Donker grijs is minst goede race en telt niet mee in eind uitslag.
Zie voor het officiële klassement de website Karting Middelburg!
Er is een kleine correctie ingevoerd en nu weer gelijk aan Officieel klassement.

Klassement ZIKK Ereklasse jaar 2016/2017

  Klassering in Punten Punten
Plaats Team R-1 R-2 R-3 R-4 R-5 R-6 R-7 R-8 R-9 R-10 R-11 R-12 R-13 R-14 R-15 Sub Aftr. Totaal
1 26 22 26 19 25 26                   144 19 125
2 20 25 17 25 18 21                   126 17 109
3 18 15 21 20 21 15                   110 15 95
4 13 13 15 13 15 17                   86 13 73
5 15 17 11 15 13 13                   84 11 73
6 10 11 10 10 9 10                   60 9 51
7 11 10 8 8 11 11                   59 8 51
8 9 8 9 9 10 8                   53 8 45
9 8 9 13 11 0 9                   50 8 42
10 1                             1 0 1

Als U een aanvulling heeft op bovenstaand verhaal en uitslagen, een naam misschien, een correctie dan gaarne doorgeven aan Leo van Weele