DKC

DKC logy by:J.Elmont

JPR Karting Challenger 



JPR Karting Challenge 2018 Race 6

De competitie van JPR. Een Karting Challenge voor teams.
De Dow Kart Club is er bij.
Deze competitie wordt georganiseerd en verreden op de indoor kart baan van JPR in Sint Niklaas

Verslag race 6

Donderdagavond 18 april 2019 is de zesde race van de JPR Challenge op de indoor kartbaan van JPR te Sint Niklaas. DKC heeft weer met twee teams ingeschreven, opnieuw een rijder afwezig die wordt vervangen door invaller Leo. Er zijn deze keer weer 10 deelnemende teams, genoeg om er een mooie wedstrijd van te maken.

Iedere keer wordt er een speciaal format gekozen door de wedstrijdleiding om extra spanning in de race te krijgen.
Deze keer was er totaal iets anders en naar ons weten nog niet eerder vertoond, oude auto banden op de baan! Totaal willekeurig over diverse stukken van de baan, soms precies in en na een bocht, soms op het rechte stuk. Eerst werd er een beetje raar tegenaan gekeken, maar het bleek allemaal een stuk leuker dan gedacht.
De banden werden behalve in de kwalificatie ook in de race gebruikt. Natuurlijk was het de bedoeling om ze zoveel mogelijk te ontwijken. Maar de rijders kregen door dat als je ze maar hard genoeg raakt ze gemakkelijk opzij gingen, dus een moelijk gelegde doorgang was een rondje later reeds weggeveegd!
Dardoor was het effect weg, bovendien vlogen lichte bandjes door de lucht, dus niet geheel ongevaarlijk. De wedstrijdleiding moest noodgedwongen 'de bandje leggen niemand zeggen' opgeven.

Kwalificatie

De kwalificatie is 10 ronden met weer een unieke opdracht: een puzzel tocht!
Echt waar! De rijder (in DKC1 Martijn en DKC 2 Joris) moest nummers zoeken die langs de baan op de boarding waren bevestigd, en per rondje doorgeven aan een collega bij de pitmuur. Die moest die nummers opschrijven en naderhand moesten die de nummers omzetten via een "codeblad" in een woord van 9 letters. Dat ging aardig en iedereen deed serieus mee. Ieder kreeg de opdracht om een man aan te wijzen die de code moest omzetten, ze kregen odracht om het codeblad allen tegelijk om te draaien. Leuk bedacht allemaal, en aardig wat hilariteit.
Het team wat eerste was, was DKC 1 die hadden de gok genomen om het woord wat 9 letters moest hebben, gelijk in te vullen nl. CHALLENGE En dat bleek juist! Ha, ha
De resultaten:

  1. DKC1
  2. Red bull
  3. Traxiss
  4. DKC 2
  5. Eagle Racing
  6. Mad Brothers
  7. Hesketh /li>
  8. MX Bro's
  9. De Bospoepers
  10. Ver8 en co

Voor DKC 1 kwalificeert Martijn (dank zij de gok van Daniël) zich op plek 1 een goede uitgangs positie.
Voor DKC 2 gaat Joris de strijd aan vanaf start plek 4.

De race

Er was iets fout met de timing na de eerste start, het duurde 4 rondjes voordat ze dat doorhadden. Een herstart volgde.
Het was gelijk duidelijk dat Martijn een hele kluif ging krijgen aan Red Bull en Traxiss. Ze volgden Martijn op de hielen. Martijn als front rijder kreeg als eerste dus al de banden te verwerken en ook nog diverse pionnen, die steeds op andere plaatsen op de baan verschenen. Hij werd zo goed mogelijk gecoacht echter één band die Martijn verraste was genoeg om hem een tikkeltje geforceerd voorbij te denderen. Martijn had het heel lang volgehouden en reed ondanks de obstakels zeer goede tijden, de tijden zijn dus ook niet echt goed te vergelijken, omdat zoals gezegd de baan tijdens het rijden behoorlijk sneller werd.

Joris kon het tempo net niet bijhouden en het gaatje werd steeds groter, ook vormde zich een lange trein achter Joris. Zoals meestal met een treintje word de locomotief toch een keer uitgerangeerd en denderen de wagonnen achter elkaar voorbij. Ook Joris rijdt ondanks de banden en pionnen handicap uitstekende tijden.

In stint 2 is het de beurt aan Daniël , hij begint aan een inhaal race, in het begin nog veel gehinderd door banden op de baan, maar steeds minder, omdat de anderen ze gevaarlijk beginnen te rammen. Daniël gaat sneller en sneller en blijft sneller gaan. Hij weet inderdaad een stukje van de "gap" af te knabbelen, en blijft dus goed in positie.
Bij DKC 2 gaat Ernst ook uitstekend rond. Ook hij maakt progressie in het veld en gaat ook steeds sneller.
Vlak voor Ernst gaat er eentje dwars welke niet meer ontweken kan worden, Ernst neemt hem vol midscheeps, au!

Na de kartwissel is het de beurt aan Jarno. En juist als er een beetje echt vaart in komt, wordt er weer met banden gegooid. Maar geen probleem voor Jarno.
Mario is in de laatste stint aan de buurt en kan ook het gat niet dichten. Hij gaat uitstekend en rijdt 3e snelste in zijn stint.
DKC 1 wordt vandaag vijfde een goed resultaat.

Bij DKC 2 gaat Piet de strijd aan in de derde stint. Hij (wie anders) heeft een kart die er mee ophoudt, hij spreid zijn armen ten hemel, maar dat helpt niet echt zelfs niet zo vlak voor pasen, langzaam bolt het ding uit, het lijkt wel of er geen rem op zat. Hij krijgt relatief snel een vervangde kart, waarmee een baan record wordt gevestigd van 38,671 (niet echt natuurlijk, een slordig omgezet kart nummer) Deze tweede kart is Piet niet goed gezind en de ronde tijden zijn niet goed genoeg om positie te handhaven. Jammer.
Leo is als laatste aan de beurt, die heeft in de gaten dat de rem blijft hangen, door veel voeten werk omdat hij niet bij het beugeltje over de voet kan tijdens het rijden, kan hij de rem toch optrekken. De ronde tijden gaan dan ook naar beneden, en na een poosje weet Leo er toch redelijk goede tijden uit te wurmen. Te laat voor positie winst.
DKC haalt de 9e positie!

Einduitslag

  1. Traxxis 158 rondjes
  2. Redbull Racing 157
  3. De Bospoepers 157
  4. Mad Brothers 157
  5. DKC 1 156
  6. Hesketh 155
  7. MX Brothers 155
  8. Ver8 en co 154
  9. DKC 2 153
  10. Eagle Racing 149

Verslag van Leo van Weele

Beide DKC teams hebben met veel plezier gereden en zijn zeer tevreden met de extra banden en kwalificatie puzzle.

JPR Challenge 2018-2019 - Race05 - Rondetijden

Ronde tijden met wat extra info.
Race 6 data in seconden.
NOTE: Oranje gekleurde cellen zijn de snelste per team en groen de wissel tijden (inlusief de erestraf). Rood tonen straf of problemen aan.
In de onderste vier rijen zijn de wisseltijden uitgelicht.
In de alleronderste de vermeende (zelf) opgelegde erestraf, die dus NIET goed is toegepast!
In de rijen daarboven de drie wisseltijden, d.w.z. de langzaamste en de langzaamste op 1na en de langzaamste op 2 na.

Graph ronde tijden DKC1 en DKC 2

Ronde tijden

Klik het plaatje voor een iets grotere weergave.
Grafiekje
Volgende JPR Challenge race :
Donderdag 16 mei 2019
De twee teams van vandaag. (Met race naam) DKC1 en DKC2 in volgorde van rijden
Snelste tijd is geen vergelijk.
  1. Mephisto 45,293 4e
  2. Kuppy 44,918 1e
  3. Jarno 45,035 2e
  4. MaRO 45,162 3e
  5. Sjors 46,002 7e
  6. G4S 45,522 6e
  7. Speed Olto 46,126 8e
  8. W8FF 45,444 5e

Klassement

Het klassement in de tabel is met één race aftrek, maar tegen het eind van de serie zijn er twee schrap resultaten. Nogmaals is nu nog niet toegepast.
Note: Race 4: Uitslag van race 4A+race 4B= uitslag

Klassement JPR Challenge 2018/2019

 Klassering in Punten Punten
PlaatsTeamR-1R-2R-3R-4R-5R-6R-7R-8R-9R-10SubAftr.Totaal
1 27 25 18 27 27 27                   151 18 133
2 18 15 25 15 21 15                   109 15 94
3 18 14 14 21 18 21                   106 14 92
4 13 11 11 11 15 13                   74 11 63
5   18   13 13 18                   62 0 62
6 11 8 10 10 11 11                   61 8 53
7 9 7 7 10 10 10                   53 7 46
8 10 9 9 8 9 8                   53 8 45
9   22 21                         43 0 43
10 8 5 8 7 8 9                   45 5 40
11   10 16                         26 0 26
12   6   6 7 7                   26 0 26
13 15                             15 0 15
14                               0 0 0

Disclaimer

Dow, de PV of een van de onderafdelingen van de PV zijn niet verantwoordelijk voor geleden schade of letsel van deelnemers van evenementen georganiseerd door Dow, de PV of een van de onderafdelingen van de PV