DKC logo en leden in actie

DKC logy by:J.Elmont

Voorjaar 2009



Uitslag Run-4 van 5 gereden 10 juni 2009

Een zeer natte race. Tijdens de race heeft het gelukkig niet veel geregend maar de plassen waren er niet minder om.

Een redelijke bezetting vandaag. Het is prettig te zien dat men redelijk voorbereid is op een natte race tegenwoordig. Ook na de race komen er grote plastic zakken tevoorschijn om de helmen en overals weer thuis te krijgen zonder de auto onder de modder te smeren. Ook droge kleding is bij sommigen aanwezig. Het lijkt wel of we altijd in de regen rijden. Dat is wel eens een seizoen geweest maar we hebben nu ook al droge races gehad. Na de race van diverse kanten gehoord: "Het is voor een keer wel weer leuk, zo'n natte race".

De teams die deze keer met een ronde achterstand vertrokken waren: W8FF, BT Team, MaRo Racing en Salt & Pepper. De teams met twee ronden achterstand waren Toedeledoki, MT Racing, Easy Rider en Just for Fun.

Na de start was het weer een grote glij partij. Het is prachtig te zien dat we allen in de leer zijn bij Daniel Kuppens, die (bijna) iedereen een paar keer ingehaald heeft en dan even voordeed hoe je moet rijden in nat weer! De instuur punten liggen ver achter de gebruikelijke punten en dan zacht op het gas om slippen te voorkomen. Achter op de baan uitkomend uit de super gladde en dus moeilijke chicane werd de dijk af en toe meegenomen want de hoeveelheid slik op de baan werd steeds groter. Zo halverwege de wedstrijd had bijna iedereen het instuur punt verlegd, maar zonder te slippen lukte bij de meesten nog niet. Gedurende de wedstrijd leek het wel of iemand de sluizen had open gezet de plassen op de baan werden twee maal zo groot.

De volgende keer 5 met en ronde handicap en 5 met zelfs twee rondes. Het word erg spannend en staan de Diesels er erg goed voor, voor een podium plaats, ook Anies Racing maakt een goede kans.

Het was een leuke en spannende race, heel erg jammer dat Easy Rider het moest opgeven met een lekke band.

In de huidige tussenstand heeft het EB Racing team een giga (van 7 naar 2) sprong voorwaarts gemaakt en zich genesteld waar het ongeveer thuishoort, in de top 5. Ook opmerkelijk is het positie verlies van Salt & Pepper die duikelde in het klassement, terwijl de vorige natte race juist uitstekend ging, zeer waarschijnlijk toe te schrijven aan een iets mindere kart.   Zie eindklassement!

Snelste ronde gereden door MT Racing met 1.03.442 gevolgd door Just For Fun 1.03.605.

Kortom wederom een leuke en gezellige kart avond met echte liefhebbers. Hieronder de uitslag van race 4.

Volgende Race 8 Juli.  Houd s.v.p. rekening met een waarschijnlijke vroegere start

Met veel dank aan de wedstrijd organisatie m.n. Leon Kuppens

Uitslag Race 4  verreden 10 juni 2009

Pos Team 1e Rijder 2e Rijder 3e Laps Pen Best Ranking best
1(7) EB Racing Joep vd Giessen Elbert Bouman   ==54==   1:05.521 6
2(5) Veloce Corsa Michael vd Velde     33.230   1.:05.897 10
3(2) Maro Racing Mario Roose     44.722 1 1:04.558 4
4(1) Just 4 Fun Leon Kuppens Daniel kuppens   53.765 2 1:03.605 2
5(10) Anies Racing P. Mertens     ==53==   1:06.693 12
6(4) MT Racing Michael Tange     0.979 2 1:03.422 1
7(6) W8FF Leo van Weele     9.839 1 1:04.979 5
8(8) De Diesels Alwin Pietersma Carlo de Smet   23.309   1:06.179 13
9(3) Toedeledoki Cor Maas Peter van der Giessen   34.917 2 1:04.379 3
10(11) BT Team Partrick Tangelder Marco Bijman   ==52== 1 1:05.795 9
11(9) Salt & Pepper Jim Elmont     3.540 1 1.:05.712 8
12(13) MaBaChaMaPiRa Mariska Baart Pieter Raes Chantal 17.511   1:06.980 11
13(12) Easy Rider Ernst Buysse     ==51== 2 1:05.595 7
14         ==0==      

In de kolom Pos staat tussen haakjes de fictieve ranking als de start penalty van een of twee ronden er niet was. De kolom Pen laat de penelty van deze race zien door die op te tellen bij de rondes gereden in kolom Laps is de echte krachtverdeling inzichtelijk te maken.

Naar het oordeel van de auteur (Leo) is de invloed van de mindere karts op de 5 race's van een te grote maar niet te meten invloed.  Misschien is het het overwegen waard om volgend seizoen (Dan zijn ze weer een jaar verder versleten) bij elke wissel ook van kart gewisseld moeten worden.