DKC

DKC logy by:J.Elmont

Dow Kart Kampioenschap voor teams verreden in voorjaar 



Voorjaar Cup Dow Kart Club

Verslag Race-5 (A en B) van 5 gereden 27 juni 2018

Voor de dertiende maal organiseert de Dow Kart Club weer een voorjaar cup voor zijn leden. Deze vijfde race zijn er 9 deelnemende teams.
We zijn deze maal te gast bij IKM in Middelburg, een bekende baan met goede maar niet altijd even lekkere karts. We hebben er altijd wat meer moeite met de verschillen in de karts, en onze wissel methodiek die dat moet niveleren heeft deze keer door een miscommunicatie niet goed gewerkt.

Wij mogen rijden met de karts die gebruikt worden voor wedstrijden. Die zijn uiteraard wat beter geprepareerd en afgesteld dan de huur karts..
De baancommisarissen doen hun best de race goed te organiseren, en een misverstand was het feit dat ze ook de"zogenaamde" longcut prepareerden. Dit hadden we vanuit DKC niet besteld maar was wel zo aan hun doorgegeven.
Verwarring allom en omdat enkele rijders de longcut wel namen en anderen niet, had dat uiteraard invloed op de nivelering van de kart wissel.
Voor de derde plaats waren er voor de race in principe nog 3 kandidaten, en dit had ook invloed op de 'felheid' van de wedstrijd. Zeker omdat bijna iedereen behoorlijk aan elkaar gewaagd is en gelijkwaardig presteert is de kart bijna beslissend, zie de trends hieronder waar sessie A en B in één grafiekje staan.
De wedstrijd was dan ook weer behoorlijk intens.
De oproep na de vorige wedstrijd om toch vooral netjes te rijden en elkaar ook wat te gunnen heeft niet veel geholpen.
Maar ja als je denkt dat elk puntje telt ....
Omdat iedereen zo gelijkwaardig is hebben we allen behalve Mario moeite met netjes inhalen. Zeker als je iemand voor je hebt die de deur dicht houdt. Een van onze rijders kwam dan ook behoorlijk gefrustreet uit de kart, echter het voordeel van bijna achteraan te eindigen had het voordeel van een goede kart in de tweede stint, zodat alles weer rechtgezet kon worden.

Onze race die dus opgesplitst is in twee sessies van 25 minuten nivelleert in de tweede sessie door de toegepaste kart wissel strategie, wat meestal resulteert in een spannende gelijkwaardige 2e stint. Echter doordat alleen de rijders die in de eerste sessie geen longcut hadden genomen, moesten alleen die in de tweede stint een shortcut nemen. Hierdoor onstonden snel twee treintjes die pas op het laatst van de wedstrijd bij elkaar in de buurt kwamen.
Op deze baan rijden we met een gewicht compensatie van 85kg. Helaas moeten constateren dat er enkele rijders gewicht te kort kwamen na de race.
We rekenen op jullie sportiviteit er staan nog geen straffen op. Ik hoop niet dat we dat moeten gaan doen.

Start opstelling
  1. Piston Head.
  2. SpeedOLTO
  3. Cheeta
  4. Afterburner
  5. Mephisto
  6. W8FF
  7. G4S
  8. Becky
  9. MaRo

Opnieuw een beetje voorspelbare wedstrijd. MaRo weet zich ook zoals gewoonlijk toch door het hele veld te wringen, en dat gaat steeds beter d.w.z. de inmhaal acties zijn minder geforceerd dan een paar jaar geleden. Hij kan het wel maar de rest van de rijders heeft er duidelijk nog veel moeite mee. Dat wordt natuurlijk ook mede veroorzaakt door de (te) kleine snelheidsverschillen. En op deze baan zijn er niet erg veel mogelijkheden.

Na het afvlaggen worden dezelfde karts toegewezen op basis van de uitslag aan de rijders echter in omgekeerde volgorde. De laatst geëindigd krijgt de snelste kart en de voorlaatste kart wordt toebedeeld aan de nummer 2 rijder, etc.
De 2e race gereden in tegengestelde richting!

Na flink wat geduw in de eerste paar rondes raakt het veld uit elkaar door het longcut debacle en wordt het wat rustiger.


Allen komen tevreden uit de kart en hebben nog veel na te praten en details en ervaringen uit te wisselen.

Na de race wacht ons volgens een goede gewoonte bij de laatste seizoens race een maaltijd. Daar genieten we allen uitgebreid van.
NA wat rekenwerk wordt door de voorzitter de prijzen uitreikt voor de eerste drie van de voorjaar Cup.

Nog wat sfeerbeelden

Zie 19 foto's

Data

Een gescande weergave van alle rondetijden van IKM uit Middelburg.
Race 5A en 5B rondetijden van alle teams. PDF icon
DKC individuele data in een tabel omgerekend naar seconden en gecorrigeerd. Race 5(A en B) Race data.
1e Race in normale richting.
2e Race was in de omgekeerde richting. Note dat in race B de data is gezet onder de naam van race A. Ook zoals boven aangegeven was 2e race in Kart verwisseld op basis van snelst kart aan minst snelle karter.

Race 4 A

Snelste ronde in race 5A door Mephisto met 42,976 en als 2e W8FF met 43,269
Uitslag Race 5A  verreden 27 juni 2018
Pos Racenaam Rijder Kart Gem Laps Punten Best Rank best
1Piston HeadBennie Louwerse  14= 33 =1343,3796
2MARO RacingMario Roose  27= 33 =1143,2764
3MephistoMartijn Groen  26= 33 =1042,9761
4W8FFLeo van Weele  18= 33 =943,2692
5CheetaPaolo Sabatino  54= 33 =843,2825
6AfterburnerAlwin de Bruijn  33= 33 =743,5057
7Speed OLTOPiet Mertens  13= 33 =643,5938
8BeckyWim Bekkers  19= 32 =543,2713
9G4SErnst Buijsse  47= 32 =444,0439

Race 5 B

Snelste ronde in race 5B door MaRo met 43,151 en als 2e Mephisto met 43,306
Race 5B Tegendraads en na kart wissel.

Uitslag Race 5B  verreden 27 juni 2018
Pos Racenaam Rijder1 Kart Gem Laps Punten Best Rank best
1MARO RacingMario Roose  19= 33 =1343,1511
2BeckyWim Bekkers  27= 33 =1144,1079
3G4SErnst Buijsse  14= 33 =1043,9767
4AfterburnerAlwin de Bruijn  18= 33 =943,8076
5CheetaPaolo Sabatino  54= 33 =843,5344
6MephistoMartijn Groen  13= 33 =743,3062
7W8FFLeo van Weele  33= 33 =643,523
8Speed OLTOPiet Mertens  26= 33 =544,0648
9Piston HeadBennie Louwerse  47= 33 =443,6365

Ronde tijden!

Klik het plaatje voor een iets grotere weergave.
Grafiekje
Grafiekje

Ronde tijden van Sessie A en B per 2 opvolgende rijders

Klik het plaatje voor een iets grotere weergave.
Grafiekje
Grafiekje
Grafiekje
Grafiekje
Grafiekje

Het klassements

Podium van winnaars

Klassement DKC Voorjaar Cup 2017

  Klassering RondPunten
PlaatsTeam R-1A (1) R-1B (2) R-2A (3) R-2B (4) R-3A (5) R-3B (6) R-4A (7) R-4B (8) R-5A (9) R-5B (10) R-6A (11) R-6B (12)GP Sub Aftr. Totaal
1 1 1 1 2 3 2 1 4 2 1       117 21 96
2 9 4 4 5 1 7 2 3 8 2       86 13 73
3 2 7 8 1 6 6     3 6       66 0 66
4 10 3 5 3 5 8 5 2 9 3       77 13 64
5 4 6 6 8 4 9 6 1 4 7       76 12 64
6 8 5 2 6 8 5     6 4       60 0 60
7 5 2     7 3 4 6           51 0 51
8 6 8 9 7     3 5           40 0 40
9     7 4     8 10 5 5       36 0 36
10 7 9 10 10 10 4 7 9           32 0 32
11     3 9         1 9       31 0 31
12         9 10 9 7 7 8       28 0 28
13         2 1               24 0 24
14 3 10                       13 0 13
15             10 8           8 0 8
16                           0

 
De punten aftrek is nu per race dag !
Per race A + B tesamen wordt de race-dag met de minste punten afgetrokken. Bij een niet verreden race heb je dus 0 punten aftrek.
Geeft een betere kans in het klassement voor rijders die vanwege werkzaamheden een race-dag moeten skippen.

Als U een aanvulling heeft op bovenstaand verhaal en uitslagen, een naam misschien, een correctie dan gaarne doorgeven aan Leo van Weele